czwartek, 13 marca 2014

Kopiec kreta w innej odsłonie

Ostatnio postanowiłem upiec coś słodkiego. Nie jest to moją mocną stroną (lepiej wychodzi to Adzie),  ja wolę gotować niż piec słodkości, ale i te umiejętności trzeba chociaż w małym stopniu opanować. Tak więc postanowiłem upiec ciasto  kakaowe  tylko, że tym razem wzbogaciłem je o piankę i wiśnie. Zresztą  sami zobaczcie jak wyszło na poniższych zdjęciach.

Składniki na ciasto:

  • 6 jajek
  • 11/2 szklanki maki pszennej,
  • 2 łyżki proszku do pieczenia,
  • 1 szklanka cukru,
  • 3 łyżki kakao
  • Szczypta soli,
  • 10 g Masła, bułka tarta do wysmarowania i obsypania formy


 Inne składniki:

  • Wiśnie w syropie,
  • 2 duże opakowania śmietany kremówki,
  • Galaretka,
  • Dżem wiśniowy.


Przygotowanie:

Ubijamy białka z odrobiną soli (wówczas  jest szybciej), dodajemy żółtka, mieszamy i dodajemy resztę suchych składników. Dokładnie mieszamy. Przelewamy do formy wysmarowanej masłem i obsypanej bułką tartą,  wówczas ciasto na 100% nam nie przywrze do ścianek . Pieczemy w temperaturze 180' C przez pół godziny. Moje ciasto nie wyrosło równomiernie, a tylko środek, wiec postanowiłem zrobić z niego a'la kopiec kreta .
Przekroiłem go na 4 części. Jedną część wysmarowałem masą ptasie mleczko (przepis link), inną część wysmarowałem odrobina dżemu. Całość złożyłem i posmarowałem bitą śmietaną. Na wierzch posypałem kawałkiem pokruszonego ciasta (4 część).





5 komentarzy:

  1. jadłabym!!! fajny pomysł z tymi wiśniami

    OdpowiedzUsuń
  2. Taki kopiec kreta to bym zjadła bo ten z paczki mi nie smakuje. I te pyszne wisienki mniam

    OdpowiedzUsuń
  3. Fantastycznie wygląda :) A smakuje na pewno obłędnie.

    OdpowiedzUsuń