poniedziałek, 3 marca 2014

Pierogi zapiekane ze szpinakiem i kurczakiem



Postanowiłem zrobić pierogi z piekarnika, które nadziałem farszem ze szpinaku z kurczakiem i serem gorgonzolą. Bardzo lubię te połączenie składników, bo przede wszystkim jest zdrowe.

Składniki na ciasto na pierogi:


  • 2,5 szklanki Maki pszennej,
  • 30 g drożdży,
  • 1 szklanka mleka
  • 1 łyżeczka cukru
  • 2 jajka,
  • Szczypta soli,
  • 2 łyżki oliwy z oliwek
Składniki na farsz:
  • 500 g szpinaku, najlepiej świeży,
  • 1 filet z kurczaka ,
  • 150 g sera gorgonzola (ja użyłem piccante)
  • 2 ząbki czosnku,
  • Sól, pieprz
  • 2 łyżki oliwy z oliwek do smażenia


Przygotowanie ciasta na pierogi:

W letnim mleku rozkruszamy drożdże i dodajemy łyżeczkę cukru. Do miski wsypujemy mąkę, sól, wbijamy jajka i dodajemy olej z oliwek,  mieszamy dokładnie. Dodajemy również nasz zaczyn i wyrabiamy ciasto. Przykrywamy kuchenna ściereczką i odstawiamy na godzinę w ciepłe miejsce .
W tym czasie przygotowujemy nasz farsz.
Filet płuczemy, kroimy w  kostkę i obsmażamy na patelni.
Na rozgrzanej patelni wlewamy olej z oliwek i dodajemy drobno posiekany czosnek. Gdy czosnek się zeszkli zmniejszamy trochę ogień i dodajemy część naszych liści szpinaku. Co jakiś czas mieszamy i gdy liście zmniejszą swoją objętość dodajemy resztę. Wówczas jest już moment dodania obsmażonego kurczaka oraz pokruszonego sera. Wszystko dokładnie mieszamy  i doprawiamy do smaku.
Ciasto rozwałkowujemy na stolnicy  i kroimy na kwadraty czy kola (forma dowolna).  Nakładamy po łyżce farszu i sklejamy dokładnie  . Układamy ja na papierze do pieczenia i smarujemy rozmąconym jajkiem . Pieczemy 15- 20 minut (do uzyskania złotego koloru) w temperaturze 180' C .










Smacznego



8 komentarzy:

  1. Pyszny pomysł, chętnie przetestuję, jeżeli pozwolisz :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Naturalnie, ze tak z wielka checia zobacze przepis ode mnie na twoim blogu .
      Pozdrawiam

      Usuń
  2. Piękne wyszły, takie rumiane. Pochrupałabym ;))

    OdpowiedzUsuń
  3. takich pieczonych jeszcze nie robiłam, ale kuszą strasznie!

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo apetyczne danie. Połączenie wybranych składników trafiło w mój gust. Również z chęcią wypróbuję i umieszczę na moim bolgu. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. fajny przepis :) szpinaku nigdy za dużo :)

    OdpowiedzUsuń